خیابان نبرد جنوبی، خیابان زمزم، خیابان کوثر
صندوق پست صوتی
در این سرویس تماس گیرنده بدون محدودیتهای زمانی و مکانی میتواند برای مشترکین این سرویس پیغام ارسال کند. مدیران ارشد مسوولان روابط عمومی و بخش بازاریابی سازمانها، وزارتخانهها، شرکتها، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی، کسبه و بازاریان، رسانههای ارتباط جمعی و... با استفاده از این سرویس میتوانند ارتباط با اقشار مختلف مردم، مشتریان و مصرفکنندگان خود را حفظ کرده و ارتباطات مردمی خود را سامان بخشند.
مشتریان در تهران میتوانند پس از اخذ اشتراک و دریافت شماره صندوق پستی صوتی، شماره رمز خود را وارد و پیامهای مورد نظر را بشنوند یا با وارد کردن شماره صندوق مورد نظر برای مشترک آنها پیام بگذارند.
متقاضیان این سرویس میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفنهای 88749308 و 88749249 مرکز فنآوری اطلاعات شرکت پست تماس حاصل بگیرند.
پست تلفن 193 (پیک ویژه)
ترددهای غیرضروری در شهرها، علاوه بر افزایش انواع آلودگیهای محیط زیست، از میزان بهرهوری نیز میکاهد. به همین منظور شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، با راهاندازی سرویس پست تلفنی این امکان را ایجاد کرده است تا شهروندان بتوانند مرسولات و امانات خود را در کمتر از دو ساعت از منزل به مقصد مورد نظر ارسال کنند.
سرویس مذکور در حال حاضر در گستره تهران بزرگ راهاندازی شده است.
متقاضیان این سرویس میتوانند به جای مراجعهی مستقیم به پست، با شماره تلفن 193 تماس گرفته و تمامی عملیات را به کارکنان پست واگذار کنند؛ همچنین در حال حاضر دو شرکت خصوصی با شماره تلفنهای 8410 و 8420 نیز با شرکت پست در ارائهی این سرویس همکاری میکنند.
سرویس بیمه مرسولات با ارزش اظهارشده
این سرویس به منظور تامین نیاز مشتریان، برای ارسال وجه نقد، اسناد و اوراق بهادار و در جهت تضمین و امنیت محتویات مرسولات راهاندازی شده است. فرستندگان براساس نیاز و با توجه به ارزشمند بودن محتویات مرسولهی خود میتوانند از سرویس فوق استفاده کنند.
در این سرویس فرستنده، ارزش واقعی مرسولهی خود را اعلام میکند و در ازای آن مبلغی از ارزش اظهارشده مرسوله را به تفکیک داخله و خارجه میپردازد؛ در صورت آسیب، فقدان یا ضایع شدن این مرسولات، ادارات پست موظفند علاوه بر کرایه پرداختشده، حداکثر برابر ارزش اظهار شده مرسوله را به فرستنده یا حسب مورد گیرنده، غرامت پرداخت کنند.
پست سفارشی
در سرویس پست سفارشی، در ازای دریافت مرسولات مشتریان، به آنان رسید یا قبض داده میشود. متقاضیان با استفاده از این سرویس میتوانند انواع مرسولات اعم از نامه، مطبوعات، کارت پستال، بسته کوچک و امانات را به مقاصد مورد نظر خویش ارسال کنند. ماموران پست درهنگام رسیدن مرسوله به دست گیرنده از آنها تاییدیه دریافت میکنند و فرستنده میتواند سرنوشت مرسولهی خود را پیگیری کند.
پست یافته
سرویس پستیافته با هدف استرداد مدارک و اسناد یافته شده از سوی مردم و بازگرداندن آن به صاحبانش از سوی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، در راستای ارائهی تسهیلات و خدمات رفاهی به هموطنان عزیز در کشور راهاندازی شده است.
اطلاعات مربوط به این اسناد و مدارک شامل شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه، کارتهای نظامی، اسناد ازدواج و مالکیت مدارک خودرو، چک و دستهچک، دفترچه پسانداز، عابربانک و دفترچه بیمه از طریق سایت رسمی شرکت پست قابل دسترسی است.
برای استفاده از سرویس پست یافته، مردم میتوانند با مراجعه به دفاتر پستی و پرکردن فرم مشخصات و تعیین نوع سند گمشده، از شرکت پست درخواست کنند تا مدارک یافته شده برایشان ارسال شود و با پرداخت هزینهی ارسال این اسناد، پست پیشتاز سند یا مدرک یافته شده را به دست آنان برساند.
بازار الکترونیکی (خرید و فروش اینترنت)
با استفاده از این سرویس، مشتری میتواند از طریق خطوط اینترنتی در فروشگاههای مجازی حضور یافته و کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کند و سپس طرف قرارداد با اطلاع از خرید مشتریان در فروشگاههای مربوطه حاضر و کالای خریداری شده را دریافت و آن را در در منازل مشتریان تحویل دهد.
همچنین مشتریان میتوانند با استفاده از کارت شتاب هزینهی کالای خریداری شده را پرداخت کنند. آدرس اینترنتی سرویس فوق برروی وبسایت http://ebazaar.post.ir است.
پست ویژه
شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، سرویس پست ویژه بینشهری با تعهد زمان توزیع را که از سریعترین خدمات پستی بهشمار میرود، با هدف پاسخگویی به نیازها و صرفهجویی در وقت و رفاه حال هموطنان ساماندهی کرده است.
در حال حاضر این سرویس بین تمامی مراکز استانهای کشور با استفاده از سریعترین خطوط حمل و نقل و بهرهگیری از موزعین ویژه دایر شده و براساس آن مرسولات مشتریان حداکثر تا ساعت 10 فردای روز بعد از تحویل به پست در مقصد و در نشانی گیرنده توزیع میگردد.
پست زمان فوق را تعهد کرده و در صورت تاخیر دو برابر کرایه پستی غرامت پرداخت خواهد کرد. بهرهگیری از فنآوریهای نوین ارتباطی برای اطلاع فرستنده از تحویل مرسوله به گیرنده و عودت رسید تحویل به گیرنده در صورت نیاز از جمله قابلیتهای این سرویس است.
پست جواب قبول
پژوهشگران، همواره دربارهی موضوعات مختلف از مردم نظرسنجی میکنند. علاوه بر این سازمانها، نهادها و بخشهای اقتصادی - تجاری هم آگاهی از نگرشها، نیازها، علایق و ذائقههای مصرفکنندگان و مشتریان کالا یا خدمات، از نظرسنجی استفاده میکنند.
با این همه شناسایی و دسترسی به همه مشتریان بالقوه، مخاطبان و اقشار مختلف مردم در سراسر کشور به منظور انجام پرسشگری، کاری دشوار و پرهزینه است. شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با راهاندازی سرویس پست جواب قبول که درواقع مکمل سرویس پست مستقیم است، گردآوری و ارسال فرمهای نظرسنجی را برای پژوهشگران و موسسات تحقیقاتی امکانپذیر ساخته است. این سرویس امکان ارتباط دوطرفه را برای فرستنده و گیرنده فراهم میکند.
تمبرهای جاری
این تمبرها هدف اصلی ایجاد تمبر بودهاند. یعنی برای پرداخت هزینههای پستی استفاده میشوند. تمبرهای جاری در تیراژهای میلیونی چاپ میشوند. قیمت آنها متفاوت است و بنا به مسافت ارسالنامه از تعداد مختلف آنها استفاده میکنند.
تمبرهای یادگاری
اینها تمبرهایی هستند که به مناسبتهای خاص، موضوعهای معین، بزرگداشت یک شخصیت و یا نشان دادن یک واقعهی مهم منتشر میشوند. معمولا شاخصه یا نماد فرهنگی خاصی دارند و نشانههایی از مردمشناسی کشور در آن دیده میشود. از نظر تنوع رنگ و طرح، ارزش هنری بیشتری نسبت به تمبرهای جاری دارند. این تمبرها به ندرت به مصارف پستی میرسند. شمارگان کمی داشته، در مدت محدودی منتشر میشوند و ارزش کلکسیونری دارند.
تمبرهای شخصی
هرکسی میتواند از عکس و یا طرح مورد نظر خود یک تمبر شخصی سفارش دهد. این تمبر به تعداد محدود و براساس سفارش مشتریان به مناسبتهای مختلف مانند اعیاد جشنها مناسبتهای شخصی مثل تولد یا ازدواج یا حتی قبولی کنکور در کنار تمبرهای ویژه که به همین منظور تهیه شدهاند چاپ و منتشر میشوند.
هر تمبر شخصی از دو قطعه تشکیل شده است. یک قطعه ثابت و یک قطعهی متغیر، قطعهی ثابت همان قطعهی دارای ارزش است. در واقع این قطعه، تمبرهای جاری ارائه شده توسط شرکت پست است تا با سلیقهی خودتان یکی را انتخاب کنید تا در کنار تصویری که شما در نظر گرفتید، قرار گیرد.
قطعه دیگر قطعهی متغیر یا همان تصویر آرم یا لوگوی دلخواه شماست. باید بدانید که اگر مایلید تمبرهای شخصی خود را بر روی مرسولاتتان استفاده کنید باید هر دو قطعه را با هم بر روی پاکت الصاق کنید.
مشتریان شرکت پست میتوانند با مراجعه به دفاتر پستی و یا سایت شرکت پست به آدرس http://stamp.post.ir درخواست چاپ تمبر شخصی کنند.
کلمات کلیدی